Eksponowanie logo na stoisku reklamowym jest bardzo ważnym elementem każdej prezentacji wystawienniczej. Dzięki temu można zwrócić uwagę potencjalnych klientów i zachęcić ich do bliższego zapoznania się z ofertą firmy. Aby wyposażyć stoisko targowe w logo w sposób atrakcyjny i co najważniejsze – skuteczny, warto zastosować kilka prostych trików. W poniższym wpisie przedstawiamy najważniejsze z z nich.
Znak graficzny to najważniejszy atrybut wizualny marki, dlatego logo firmy należy umieścić w widocznym miejscu na stoisku – najlepiej w jego górnych partiach, tak aby było widoczne już z daleka. Można to zrobić lokując je na ścianie, bannerze lub pylonie, sprawdzonym sposobem jest także umieszczanie go na ścianach zaplecza, które dzięki swojej strzelistej konstrukcji, zapewnia bardzo dobre pozycjonowanie marki i jej logo.
Ważne jest również to, aby logo firmy było wyróżnione na tle innych elementów na stoisku. Można to osiągnąć, stosując odpowiednie kolory i kontrasty. Jeśli na stoisku dominują jasne kolory, warto zastosować ciemniejsze logo, aby lepiej się wyróżniało. Natomiast jeśli na stoisku panuje ciemna kolorystyka, lepiej sprawdzi się jasne logo. Wszystko to oczywiście zgodnie z księgą znaku, czyli instrukcją określającą prawidłowe używanie logo oraz jego niedopuszczalne modyfikacje (zmianę proporcji i kolorystyki, dodawanie cieni czy umieszczanie na niewłaściwym tle). Ponadto, warto zadbać o to, aby logo firmy było czytelne. Dlatego też należy dobrać odpowiedni rozmiar i kształt, tak aby mieć pewność, że wizerunek firmy nie zostanie nadszarpnięty przez nieprzemyślane działania.
Kolejną kwestią związaną z prezentowaniem logo na stoisku targowym jest rodzaj jego wykonania. Czy ma być to nadruk na panelach? Litery 3D wykonane ze styroduru, plexi, drewna lub metalu? A może neony? Producenci systemów wystawienniczych posiadają w swojej ofercie szereg rozwiązań, które z łatwością można dostosować do stylu i rozmiaru każdego stoiska, zarówno małego, jak i wielkoformatowego. Wśród rozwiązań, które cieszą się dużą popularnością wśród wystawców, są logotypy przestrzenne montowane na dystansach (umieszczone pod nimi moduły ledowe tworzą tak zwany efekt halo – łunę świetlną subtelnie podkreślającą logo) oraz logotypy wykonane na panelach pokrytych folią mleczną (szronioną), która jest niezwykle efektowna i praktyczna – z jednej strony umożliwia wycięcie dowolnych ornamentów, wzorów i liter, z drugiej – posiada duże walory dekoracyjne.
* W projekcie zaprezentowanego stoiska targowego wykorzystane zostały meble eventowe, postumenty i systemy regałowe z kolekcji HELO FORM.
Clever Frame Sp. z o.o.
ul. Grota Roweckiego 203
52-214 Wrocław
T:+48 71 789 50 01
E: biuro@cleverframe.com
Zamówienia, projekty i wyceny:
T: +48 536 228 318
E: biuro@cleverframe.com