Ciemne logo CleverFrame
Umów bezpłatną konsultację
Powiedz nam czego potrzebujesz, a my zajmiemy się resztą!
napisz do nas
SHOWROOM - czytaj online
Inspiracje wystawiennicze, projekty stoisk i wiele więcej!
Czytaj online

Stoiska targowe – trendy na sezon 2023

W związku z ciągłym rozwojem przemysłu wystawienniczego, zwiększaniem się wachlarza możliwości, technik i narzędzi, przygotowaliśmy przegląd trendów na które warto zwrócić szczególną uwagę. Jakie tendencje wzmocnią się lub pojawią na rynku jako nowe i jak mogą wpłynąć na sukces marketingowy? W poniższym wpisie podpowiadamy, jak zaaranżować stoiska targowe, aby były nie tylko efektowne, ale i efektywne.

Stoiska targowe - trendy na sezon 2023

Przemysł wystawienniczy jest bardzo dynamiczny, a w każdym sezonie mamy do czynienia z nowymi trendami. Aktualnie wyraźnie zauważalna jest tendencja do projektowania stoisk targowych, które pobudzają pięć zmysłów – wzrok, słuch, dotyk, węch oraz smak. Nie chodzi już wyłącznie o to, aby zadbać o spójny branding, wysokiej jakości materiały promocyjne czy wyszukaną oprawę graficzną. 

Coraz większa liczba wystawców planuje swoje działania wystawiennicze w oparciu o jak największą liczbę bodźców, które przekładają się na wzrost zainteresowania wśród klientów. Nadrzędną ideą naszych działań powinno być więc tworzenie doświadczeń. Odwoływanie się do wielu zmysłów poprawi wrażenia użytkowników oraz zachęci ich do kontaktu z marką na różne sposoby.

Banner

Interaktywne stoiska targowe

Wiele aktualnych trendów wystawienniczych będzie dominować także w 2023 roku, ale już teraz widać wyraźnie, który z nich zyskuje i będzie zyskiwał na znaczeniu. Planując budżety na działania wystawiennicze warto uwzględnić w nich koszty związane z inwestycją w narzędzia technologiczne, w tym w ekrany dotykowe czy komponenty rzeczywistości wirtualnej (VR) i rozszerzonej (AR). Nowe technologie to świetny sposób na interakcję z klientem poza ramami standardowej rozmowy czy prezentacji – dzięki nim stoisko targowe będzie nie tylko bardziej efektowne, ale i efektywne.

Funkcjonalny układ

Na fali aktualnych trendów pozostają również zabudowy targowe, których projekt zrywa z klasycznym “układem pudełkowym”. Ścianki reklamowe ustawione na granicy stoisk to relikt działań wystawienniczych – warto skupić się na podziale, który wyznaczy nam strefy funkcjonalne. Przestrzeń wystawienniczą możemy podzielić stosując systemy modułowych ścianek o różnej wysokości i wypełnieniach. Świetnie sprawdzą się tu panele z półprzeźroczystej plexi czy ażurowe systemy przepierzeń – są to rozwiązania, które porządkują przestrzeń i jednocześnie nie zmniejszają jej optycznie.

Aranżacja stoiska wystawienniczego

Przestrzeń możemy podzielić także dzięki zastosowaniu kontrastujących kolorów, różnorodnych materiałów i tekstur czy podestów, które umożliwiają tworzenie wielu układów – ciągów, wysp lub wielopoziomowych, estetycznych brył. Kontrastowe kompozycje to coraz popularniejszy zabieg aranżacyjny, dzięki któremu zabudowa targowa staje się bardziej dynamiczna.

W wydzieleniu stref pomoże nam również właściwe rozmieszczenie oświetlenia. Bazowanie wyłącznie na oświetleniu górnym (centralnym) to jeden z podstawowych błędów. Zastosowanie punktowych źródeł światła zwiększa nie tylko ekspozycję produktów, ale i atrakcyjność stoiska (między innymi dzięki zastosowaniu kolorowych filtrów). Aby stworzyć odpowiedni nastrój warto dobrać odpowiedni rodzaj oświetlenia. Niesłabnącą popularnością cieszą się futurystyczne, podświetlane gabloty i postumenty, industrialne lampy (polecane dla firm, które chcą podkreślić swój nowoczesny charakter), coraz częściej spotykane są również masywne żyrandole (odpowiednie dla marek premium czy branży beauty, podkreślające luksusowe DNA marki).

Projektując stoisko warto więc pochylić się nad odpowiednim doborem materiałów, unikalnej iluminacji oraz odpowiedniej palety kolorystycznej – to must have dla każdego wystawcy, któremu zależy na byciu w czołówce najciekawiej prezentujących się marek. Najpopularniejszymi motywami, które od kilku sezonów królują na rynku wystawienniczym i nie tracą na popularności, są:

  • beton i jego imitacje
  • motywy lastryko
  • kolory ziemi
  • przeźroczystości

Jeśli czujemy się niepewnie w temacie designu warto zasięgnąć porady specjalistów – każda profesjonalna firma zajmująca się systemami wystawienniczymi współpracuje z projektantami do spraw koncepcji kreatywnej. 

Powiedz nam, czego potrzebujesz

Nasi projektanci oraz doradcy pomogą Ci znaleźć pomysł na Twój system wystawienniczy lub wspólnie dopracujecie Twoją wizję zabudowy promocyjnej. Zapraszamy do kontaktu.
Zgoda*

Dane
kontaktowe:

Clever Frame Sp. z o.o.
ul. Grota Roweckiego 203
52-214 Wrocław
T:+48 71 789 50 01
E: biuro@cleverframe.com

Zamówienia, projekty i wyceny:
T: +48 536 228 318
E: biuro@cleverframe.com

Newsletter

terms*