15 Grudnia 2020

W co warto wyposażyć pop-up store?

Pop-up store to sklepy tymczasowe, które powstają w najpopularniejszych w danym mieście miejscach, np. przy deptakach w nadmorskich kurortach, w największych galeriach handlowych czy w pobliżu obiektów, na których organizowane są duże wydarzenia sportowe lub kulturalne. Sklepy czasami zostają zamknięte zaledwie po kilku dniach, inne mogą być dostępne przez dłuższy czas.

W co warto wyposażyć pop-up store?

Celem butików typu pop-up jest przyciągnięcie przede wszystkim nowych klientów, w związku z czym w asortymencie znajduje się zwykle szeroki wybór produktów w atrakcyjnych cenach. Biorąc pod uwagę fakt, że tymczasowe sklepy mają raczej niewielką powierzchnię, wyzwaniem jest wyposażenie wnętrza w odpowiednie ekspozytory i meble wystawiennicze.

Pop-up store a pylony i panele ekspozycyjne

W butiku pop-up kluczową rolę odgrywają panele ekspozycyjne, w tym zwłaszcza pylony i kasetony reklamowe. Ich najważniejszym atutem jest to, że zmieszczą się nawet w niewielkim pomieszczeniu, ponadto duże ułatwienie stanowi łatwy montaż i demontaż – w przypadku sklepu pop-up większość rozwiązań jest chwilowa, dlatego szybkie przygotowanie, a następnie uporządkowanie wnętrza ma duże znaczenie.

Kasetony i pylony to świetny nośnik nie tylko treści marketingowych, ale także informacyjnych (można na nich umieścić np. daty otwarcia i zamknięcia sklepu). Panele ekspozycyjne doskonale nadają się również do zaaranżowania witryny, urozmaicenia wystroju wnętrza oraz wydzielenia w jego obrębie strefy dla klientów i pracowników – w takiej roli z powodzeniem zastąpią cięższe ścianki reklamowe.

Ekspozytory do sklepu pop-up

Kolejny ważny element wyposażenia sklepów tymczasowych stanowią ekspozytory wystawiennicze. Najlepiej sprawdzą się funkcjonalne gabloty, postumenty i regały, a w przypadku większych produktów niezastąpione okażą się stabilne podesty. Dzięki dobrze przemyślanemu systemowi wystawowemu można z łatwością zmieniać ekspozycję – uniwersalne i modułowe meble pozwalają efektownie zaprezentować nowe przedmioty, bez konieczności przebudowywania całej ekspozycji. Ważne, by poszczególne elementy były lekkie i mogły być stosowane zarówno solo, jak i w większym zestawieniu. Podczas wybierania ekspozytorów do sklepów pop-up trzeba więc zwrócić uwagę na możliwość swobodnego łączenia mebli w ciągi reklamowe.

Chociaż koncepcja pop-up store jest dość młoda, coraz wyraźniej zyskuje na sile. Tego typu sklepy wrosły już w krajobraz nadmorskich deptaków, natomiast w galeriach handlowych butiki chwilowe często pojawiają się w związku z konkursami i innymi eventami organizowanymi przez daną markę. Takie sklepy stanowią kolejną możliwość zareklamowania firmy i maksymalizacji sprzedaży, jednak żadnego z tych zadań nie można zrealizować bez starannie dobranych mebli wystawienniczych.