19 Listopada 2021

Niezawodne sposoby na wyróżnienie stoiska eventowego

Stoisko eventowe powinno skutecznie przyciągać uwagę klientów – do realizacji tego celu konieczne jest wyróżnienie się na tle innych uczestników biorących udział w danym wydarzeniu. Jak jednak to zrobić, jeśli przestrzeń do zabudowy wystawienniczej jest niewielka, a konkurencja bardzo duża? Najlepsze rozwiązanie to zainwestowanie w nowoczesne moduły, które można personalizować i uzupełniać o różnego rodzaju akcesoria.

Niezawodne sposoby na wyróżnienie stoiska eventowego

Nietypowe elementy zabudowy wystawienniczej

Podczas projektowania stoisk na eventy warto poszukać materiałów i wypełnień, dzięki którym cała konstrukcja nabierze wyjątkowego charakteru. W takich ekspozytorach jak np. gabloty, pylony i postumenty można z powodzeniem zastosować oryginalne materiały strukturalne, które stanowią ciekawą alternatywę dla popularnych paneli z PCV czy pleksi. Nic też nie stoi na przeszkodzie, by konstrukcję urozmaicić o elementy z drewna, skóry, a nawet betonu, kamienia lub blachy dekoracyjnej. Doskonałym wyborem jest także fornir, z sukcesem zastępujący klasyczne płyty meblowe.


Poza tym warto przeprowadzić maksymalną personalizację stoiska. Pomogą w tym wymienne panele ekspozycyjne umożliwiające łatwą zmianę wyglądu zabudowy w zależności od aktualnej oferty firmy czy charakteru eventu. Należy również z uwagą dobierać barwy poszczególnych elementów konstrukcyjnych. Najczęściej ramy modułów są wykonane z aluminium, które może być pomalowane proszkowo na dowolny odcień z palety RAL. Wszystkie moduły powinny kolorystycznie korespondować ze strategią wizerunkową firmy. Jeśli stoisko nie jest organizowane w związku z jednorazowym wydarzeniem, lecz cyklem eventów, najlepsze wyjście stanowi dopasowanie koloru zabudowy do identyfikacji wizualnej marki.


Elementy multimedialne na stoiskach eventowych

Następna propozycja na wyróżnienie się na tle konkurencji to wyposażenie stoiska w elementy multimedialne. Warto zainteresować się zwłaszcza możliwością urozmaicenia ścianek wystawienniczych o telewizory czy systemy Digital Signage. Wszelkie materiały wideo, prezentacje, foldery informacyjne, galerie realizacji powinny wzbudzić ciekawość uczestników eventu lepiej niż tradycyjne grafiki. Dzięki ekranom wzrasta potencjał informacyjny i marketingowy stoiska, a to z kolei przekłada się na jego większą skuteczność sprzedażową.


Można też rozważyć dodanie oświetlenia, które szczególnie dobrze sprawdza się jako uzupełnienie lad i barów. Ponadto świetnym pomysłem jest zakup akcesoriów ułatwiających klientom zapoznanie się z ofertą – nawet proste ulotkowniki mogą sprawić, że więcej osób dowie się o tym, co dana firma ma im do zaoferowania. Wybór akcesoriów oraz materiałów konstrukcyjnych jest tak rozległy, że przygotowanie spersonalizowanej, efektownej i funkcjonalnej zabudowy eventowej nie powinno stanowić dużego problemu.