Social media odgrywają coraz większą rolę w event marketingu i nie jest inaczej w promocji stoisk podczas targów branżowych. Dzięki aktywnym działaniom w mediach społecznościowych możesz zwiększyć zaangażowanie uczestników targów, przyciągnąć nowych klientów oraz skutecznie budować wizerunek firmy, co bezpośrednio przekłada się na wzrost świadomości marki wśród jej odbiorców. W artykule omówimy, jak skutecznie wykorzystać social media w promocji stoiska targowego i jakie korzyści może to przynieść Twojej firmie. Przygotowaliśmy zatem dla Ciebie kompleksowy poradnik, w którym krok po kroku oprowadzimy Cię przez strategię marketingową przydatną w wystawianiu się na targach branżowych.
Promocja wydarzenia i Twojego stoiska targowego z wykorzystaniem social mediów pozwala na zwiększenie widoczności marki, angażowanie odbiorców oraz dotarcie do potencjalnych klientów przed, w trakcie, a nawet po wydarzeniu. To także świetne narzędzie, aby zbudować zaufanie i pokazać autentyczność, które płynie spod skrzydeł Twojej firmy. Media społecznościowe umożliwiają również budowanie zainteresowania wokół obecności na targach, co może bezpośrednio przyczynić się do i wzrostu liczby leadów, a co najważniejsze — wzrostu sprzedaży.
Korzyści z korzystania z mediów społecznościowych w promowaniu stoiska targowego:
Aby skierować uwagę odbiorców w stronę Twojego stoiska targowego, warto przygotować spójną strategię jeszcze przed wydarzeniem. Kluczowe jest ustalenie celów kampanii, analiza grupy docelowej, wybór odpowiednich platform oraz przygotowanie harmonogramu postów promocyjnych.
Wybór odpowiednich platform to pierwszy krok do Twojego sukcesu. Każda z nich ma swoje specyficzne grupy odbiorców i funkcje, które warto wykorzystać.
Istnieje jeszcze kilka innych, mniej popularnych platform jak Snapchat, Discord czy Pinterest, które być może idealnie wpasują się w Twoją wizję promocji na SoMe. Aby dopasować platformę komunikacyjną pod swoją markę, zajrzyj do raportu w serwisie DataReportal autorstwa Simona Kempa “DIGITAL 2024: POLAND”, w którym znajdziesz bardziej szczegółowe informacje o odbiorcach dzisiejszych mediów społecznościowych. Ponadto warto także rozważyć współpracę z influencerami, którzy wpasują się w wartości Twojej marki. Social media podczas promocji stoiska targowego powinny być dobrane do grup odbiorców obecnych na danych targach. Inne media wybierzemy na targi pracy, a inne dla branży B2B.
Przygotowanie landing page specjalnie pod promocję przed targami nie jest konieczny i przy mniej rozbudowanej kampanii marketingowej w sieci może okazać się także przerostem formy nad treścią. Jednak w przypadku gdy event, na który się wybierasz, jest znaczącym wydarzeniem w branży, a Ty planujesz rozbudowane aktywności na swoim stoisku targowym, warto się nad tą możliwością zastanowić.
Zatem, co powinno znaleźć się na specjalnie przygotowanej stronie obwieszczającej Twój udział w targach? Przede wszystkim zamieść na początku najważniejsze informacje dla zainteresowanych: na jakie targi się wybierasz, kiedy się odbędą i jak znaleźć Twoje stoisko targowe. Dodaj także agendę i napisz w skrócie, jakie aktywności czekają odwiedzających.
Ladning page powinien głównie służyć Twoim odbiorcom, jednak to także świetne narzędzie do wzrostu liczby leadów. Zamieść prosty formularz kontaktowy i zachęć użytkowników do pozostawienia swojego maila. W zamian zaoferuj dostęp do najnowszych wieści z newslettera, e-booków, treści edukacyjnych itd.
Nie ważne czy Twój harmonogram zostanie stworzony w Excelu, Google Docs, Trello czy na czystej kartce papieru — bez niego, Twoja strategia to tylko zarys planu, który może się rozpaść przy pierwszej próbie publikacji treści. Rozpisz plan publikacji postów blogowych, wysyłki newslettera, postów konkursowych (jeżeli takie planujesz), wpisy przypominające o samym wydarzeniu i zachęcające do przejścia na ewentualny landing page.
Social media w promocji stoiska targowego. O czym należy pamiętać? Po zaplanowaniu, do jakiego rodzaju treści chcesz wykorzystać media społecznościowe, przychodzi czas na przygotowanie tekstów, haseł i grafik. Zaczynając odpowiednie wcześnie, zyskasz wiele czasu na przemyślaną komunikację. Aby Twój social media marketing miał sens, przygotuj:
Podczas targów warto skupić się na maksymalnym zwiększeniu zaangażowania odbiorców, korzystając z transmisji wideo na żywo oraz publikacji zdjęć. Social media w promocji stoiska targowego mogą być niezwykle skuteczne, jeśli relacjonujemy wydarzenie w czasie rzeczywistym. Może to bezpośrednio wpłynąć na wzrost liczby leadów, zwiększenie widoczności marki, pozyskanie nowych klientów i zasięg organiczny na profilach Twojej firmy.
Podczas wydarzenia to relacje na żywo, reagowanie na bieżące treści generowane przez użytkowników, firmowe hasła i hashtagi staną się Twoją siłą. Niemal każda platforma SoMe posiada opcje prowadzenia transmisji na żywo oraz dodawanie bieżących relacji. Przykładowo możesz do tego wykorzystać: Facebook Live, LinkedIn Live czy Instagram Stories. Co zatem warto relacjonować? Jak powinny funkcjonować social media w promocji stoiska targowego?
Nie zapominaj także o regularnym recyklingu treści. Takie samo zdjęcie lub filmik mogą trafić na wiele platform jednocześnie.
Po zakończeniu targów kluczowe jest podtrzymanie zaangażowania Twoich odbiorców i wykorzystanie zdobytych kontaktów. Warto publikować podsumowania z wydarzenia, fotorelacje oraz co najważniejsze — kontynuować budowanie relacji z klientami. Zatem w jaki sposób zebrać owoce social media marketingu?
Event marketing, a w szczególności zaufanie platformom SoMe, to trudny orzech do zgryzienia, jednak odpowiednie przygotowanie do promocji online to pewny łańcuch korzyści dla Twojej marki. Pamiętaj, że stoisko targowe, które będzie dla Ciebie wizytówką i znakiem rozpoznawczym równocześnie, jest idealnym narzędziem do zwiększenia zaufania odbiorców, budowania świadomości i ugruntowania pozycji Twojej marki, czy prezentacji firmy na rynku polskim, jak i międzynarodowym. Czy nie brzmi to, jak coś, czym można pochwalić się w social mediach? Wykorzystując dokładną analizę danych po takich działaniach, jak i skuteczną komunikację mailową, telefoniczną bądź internetową, możesz być niemal pewien, że Twoje starania przyniosą pozytywne efekty.
Clever Frame Sp. z o.o.
ul. Grota Roweckiego 203
52-214 Wrocław
T:+48 71 789 50 01
E: biuro@cleverframe.com
Zamówienia, projekty i wyceny:
T: +48 536 228 318
E: biuro@cleverframe.com