Ciemne logo CleverFrame
Umów bezpłatną konsultację
Powiedz nam czego potrzebujesz, a my zajmiemy się resztą!
napisz do nas
SHOWROOM - czytaj online
Inspiracje wystawiennicze, projekty stoisk i wiele więcej!
Czytaj online

Jak wykorzystać social media w promocji stoiska targowego?

Social media odgrywają coraz większą rolę w event marketingu i nie jest inaczej w promocji stoisk podczas targów branżowych. Dzięki aktywnym działaniom w mediach społecznościowych możesz zwiększyć zaangażowanie uczestników targów, przyciągnąć nowych klientów oraz skutecznie budować wizerunek firmy, co bezpośrednio przekłada się na wzrost świadomości marki wśród jej odbiorców. W artykule omówimy, jak skutecznie wykorzystać social media w promocji stoiska targowego i jakie korzyści może to przynieść Twojej firmie. Przygotowaliśmy zatem dla Ciebie kompleksowy poradnik, w którym krok po kroku oprowadzimy Cię przez strategię marketingową przydatną w wystawianiu się na targach branżowych.

Social media w promocji stoiska targowego. Stoisko targowe marki SONY

Dlaczego media społecznościowe są ważne w marketingu targowym?

Promocja wydarzenia i Twojego stoiska targowego z wykorzystaniem social mediów pozwala na zwiększenie widoczności marki, angażowanie odbiorców oraz dotarcie do potencjalnych klientów przed, w trakcie, a nawet po wydarzeniu. To także świetne narzędzie, aby zbudować zaufanie i pokazać autentyczność, które płynie spod skrzydeł Twojej firmy. Media społecznościowe umożliwiają również budowanie zainteresowania wokół obecności na targach, co może bezpośrednio przyczynić się do i wzrostu liczby leadów, a co najważniejsze — wzrostu sprzedaży.

Korzyści z korzystania z mediów społecznościowych w promowaniu stoiska targowego:

  1. Zwiększenie widoczności marki – docieranie do szerokiego grona odbiorców za pomocą wpisów, fotorelacji czy live steamów na Facebooku, Instagramie, X (Twitterze) czy LinkedInie.
  2. Angażowanie odbiorców online – interakcje w formie komentarzy, lajków, udostępnień, które podnoszą zasięg organiczny Twoich kanałów SoMe (skrót od social media).
  3. Angażowanie odbiorców offline – zapraszanie uczestników targów, którzy są z Tobą na miejscu, do tworzenia wspólnych treści w mediach społecznościowych lub oznaczania firmy na swoich profilach, co przyczyni się do zwiększenia ruchu na stoisku w trakcie wydarzenia.
  4. Budowa relacji z klientem – social media to idealne miejsce na nawiązywanie relacji z potencjalnymi klientami, partnerami biznesowymi czy dystrybutorami.
  5. Zwiększenie zaufania i autentyczności marki – prezentowanie kulis pracy firmy, relacja na żywo z wydarzenia oraz pokazywanie opinii zadowolonych klientów.

Trade show marketing w SoMe, czyli od czego zacząć skuteczną promocję firmy online?

Aby skierować uwagę odbiorców w stronę Twojego stoiska targowego, warto przygotować spójną strategię jeszcze przed wydarzeniem. Kluczowe jest ustalenie celów kampanii, analiza grupy docelowej, wybór odpowiednich platform oraz przygotowanie harmonogramu postów promocyjnych.

Social Media w promocji stoiska targowego — Instagram, Facebook, LinkedIn a może TikTok? Wybierz mądrze

Wybór odpowiednich platform to pierwszy krok do Twojego sukcesu. Każda z nich ma swoje specyficzne grupy odbiorców i funkcje, które warto wykorzystać.

  • LinkedIn to miejsce spotkań i relacji biznesowych. Świetnie sprawdzi się w komunikacji B2B, zaprezentowaniu profesjonalnej strony firmy czy dotarciu do osób głodnych wiedzy i poszukujących ekspertów odbiorców z różnych branż.
  • Instagram odkrywa swój potencjał przy wizualnej stronie marketingu targowego. Jest idealnym rozwiązaniem w publikowaniu zapowiedzi udziału w targach, bieżącą relacją w trakcie całego wydarzenia, ale także daje możliwość szybkiego reagowania na publikacje obserwujących Twój profil czy uczestników, którzy pokazali u siebie Twoje stoisko targowe.
  • Facebook swoją siłę posiada w bardzo ugruntowanej pozycji wśród polskich użytkowników internetu. Doskonale nadaje się do szerokiej promocji wydarzenia, organizacji długofalowych konkursów czy stworzenia wydarzenia. Warto traktować ten kanał jako wizytówkę Twojej firmy i publikować na nim przemyślane i wcześniej przygotowane treści.
  • TikTok jest specyficznym miejscem i musisz pamiętać, że lubi on rządzić się swoimi prawami. To medium trendów, szybkich zmian i reakcji. Zastanów się, czy wizerunek Twojej marki wpasuje się w dynamiczny charakter tej platformy.
  • X (Twitter) to jeden z “najszybszych” kanałów do publikowania treści. Polega na mocnym wbiciu się w trendujące tematy, jednak to nie oznacza, że nie możesz budować na nim swojego wizerunku. Używając X’a, pomyśl o kreatywnej i mocno angażującej odbiorców kampanii, ale weź pod uwagę, że moderacja treści na tym medium jest mocno ograniczona — zaplanuj czas na przeglądanie komentarzy i usuwanie szkodliwych treści z Twojego profilu.

Istnieje jeszcze kilka innych, mniej popularnych platform jak Snapchat, Discord czy Pinterest, które być może idealnie wpasują się w Twoją wizję promocji na SoMe. Aby dopasować platformę komunikacyjną pod swoją markę, zajrzyj do raportu w serwisie DataReportal autorstwa Simona Kempa “DIGITAL 2024: POLAND”, w którym znajdziesz bardziej szczegółowe informacje o odbiorcach dzisiejszych mediów społecznościowych. Ponadto warto także rozważyć współpracę z influencerami, którzy wpasują się w wartości Twojej marki. Social media podczas promocji stoiska targowego powinny być dobrane do grup odbiorców obecnych na danych targach. Inne media wybierzemy na targi pracy, a inne dla branży B2B.

Czy dedykowany landing page pod udział w targach branżowych ma sens?

Przygotowanie landing page specjalnie pod promocję przed targami nie jest konieczny i przy mniej rozbudowanej kampanii marketingowej w sieci może okazać się także przerostem formy nad treścią. Jednak w przypadku gdy event, na który się wybierasz, jest znaczącym wydarzeniem w branży, a Ty planujesz rozbudowane aktywności na swoim stoisku targowym, warto się nad tą możliwością zastanowić.

Zatem, co powinno znaleźć się na specjalnie przygotowanej stronie obwieszczającej Twój udział w targach? Przede wszystkim zamieść na początku najważniejsze informacje dla zainteresowanych: na jakie targi się wybierasz, kiedy się odbędą i jak znaleźć Twoje stoisko targowe. Dodaj także agendę i napisz w skrócie, jakie aktywności czekają odwiedzających.

Ladning page powinien głównie służyć Twoim odbiorcom, jednak to także świetne narzędzie do wzrostu liczby leadów. Zamieść prosty formularz kontaktowy i zachęć użytkowników do pozostawienia swojego maila. W zamian zaoferuj dostęp do najnowszych wieści z newslettera, e-booków, treści edukacyjnych itd.

Strategia marketingowa bez harmonogramu? Zapomnij!

Nie ważne czy Twój harmonogram zostanie stworzony w Excelu, Google Docs, Trello czy na czystej kartce papieru — bez niego, Twoja strategia to tylko zarys planu, który może się rozpaść przy pierwszej próbie publikacji treści. Rozpisz plan publikacji postów blogowych, wysyłki newslettera, postów konkursowych (jeżeli takie planujesz), wpisy przypominające o samym wydarzeniu i zachęcające do przejścia na ewentualny landing page.

Przygotowanie treści do promocji stoiska targowego

Social media w promocji stoiska targowego. O czym należy pamiętać? Po zaplanowaniu, do jakiego rodzaju treści chcesz wykorzystać media społecznościowe, przychodzi czas na przygotowanie tekstów, haseł i grafik. Zaczynając odpowiednie wcześnie, zyskasz wiele czasu na przemyślaną komunikację. Aby Twój social media marketing miał sens, przygotuj:

  • spójne wizualnie grafiki do postów i mailingu,
  • zdjęcia z przygotowań, np. pakowanie materiałów promocyjnych lub organizacja stoiska targowego,
  • animacje i wideo do promocji wydarzenia oraz Twojego udziału w nim,
  • chwytliwe hasła i hashtagi, które nawiązują do wartości i wizerunku Twojej marki,
  • teksty do wpisów blogowych, postów oraz komunikacji mailowej,
  • przygotowanie treści do promocji stoiska targowego.

Jak wykorzystać media społecznościowe w trakcie targów branżowych, czyli efektywna komunikacja “na żywo”

Podczas targów warto skupić się na maksymalnym zwiększeniu zaangażowania odbiorców, korzystając z transmisji wideo na żywo oraz publikacji zdjęć. Social media w promocji stoiska targowego mogą być niezwykle skuteczne, jeśli relacjonujemy wydarzenie w czasie rzeczywistym. Może to bezpośrednio wpłynąć na wzrost liczby leadów, zwiększenie widoczności marki, pozyskanie nowych klientów i zasięg organiczny na profilach Twojej firmy.

Podczas wydarzenia to relacje na żywo, reagowanie na bieżące treści generowane przez użytkowników, firmowe hasła i hashtagi staną się Twoją siłą. Niemal każda platforma SoMe posiada opcje prowadzenia transmisji  na żywo oraz dodawanie bieżących relacji. Przykładowo możesz do tego wykorzystać: Facebook Live, LinkedIn Live czy Instagram Stories. Co zatem warto relacjonować? Jak powinny funkcjonować social media w promocji stoiska targowego?

  • Wywiady z ekspertami.
  • Live-Demo produktów.
  • Współpracę z influencerami.
  • Konkursy.
  • Przygotowanie stoiska przed rozpoczęciem.
  • Rozdawanie materiałów promocyjnych.

Nie zapominaj także o regularnym recyklingu treści. Takie samo zdjęcie lub filmik mogą trafić na wiele platform jednocześnie.

Jak promować się w mediach online po zakończonych targach?

Po zakończeniu targów kluczowe jest podtrzymanie zaangażowania Twoich odbiorców i wykorzystanie zdobytych kontaktów. Warto publikować podsumowania z wydarzenia, fotorelacje oraz co najważniejsze — kontynuować budowanie relacji z klientami. Zatem w jaki sposób zebrać owoce social media marketingu?

  1. Analiza danych
    Po wyczerpaniu contentu związanego z targami czas na zimną analizę korzyści, które przyniosło Ci uczestnictwo w wydarzeniu oraz efektywność stoiska targowego Twojej firmy. Sprawdź zasięg organiczny pozyskany od rozpoczęcia promowania udziału w evencie do zakończenia recyklingu treści na Twoich profilach i stronie internetowej. Do tego przeanalizuj jaką siłę miały Twoje hasła, hashtagi, reposty, komentarze i reakcje od innych użytkowników social mediów.
  2. Długofalowe budowanie relacji z klientami i odbiorcami
    Potraktuj LinkedIn jako Twój główny portal do biznesowej komunikacji z klientem. Do tego wykorzystaj także komunikację mailową oraz telefoniczną, skierowaną do tych, którzy pozostawili u Ciebie swój kontakt. Nie używaj prywatnych profili na Instagramie czy Facebooku, do nawiązywania biznesowych relacji, chyba że klienci sami o to poproszą. Takim działaniem możesz zrazić do siebie odbiorców.
  3. Recykling treści
    Social media w promocji stoiska targowego to nie tylko działania podczas eventu. Twój udział w targach to kopalnia wyprodukowanych treści. Wykorzystaj zrobione zdjęcia i filmy ponownie, stwórz z nich krótkie zajawki na TikToka bądź Instagrama, napisz podsumowanie na swoim blogu. Pokaż jak stworzyć stoisko targowe lub w jak wyglądało przygotowanie postów na social media pod promocję online.

Social media w promocji stoiska targowego — czy gra jest warta świeczki?

Event marketing, a w szczególności zaufanie platformom SoMe, to trudny orzech do zgryzienia, jednak odpowiednie przygotowanie do promocji online to pewny łańcuch korzyści dla Twojej marki. Pamiętaj, że stoisko targowe, które będzie dla Ciebie wizytówką i znakiem rozpoznawczym równocześnie, jest idealnym narzędziem do zwiększenia zaufania odbiorców, budowania świadomości i ugruntowania pozycji Twojej marki, czy prezentacji firmy na rynku polskim, jak i międzynarodowym. Czy nie brzmi to, jak coś, czym można pochwalić się w social mediach? Wykorzystując dokładną analizę danych po takich działaniach, jak i skuteczną komunikację mailową, telefoniczną bądź internetową, możesz być niemal pewien, że Twoje starania przyniosą pozytywne efekty.

Powiedz nam, czego potrzebujesz

Nasi projektanci oraz doradcy pomogą Ci znaleźć pomysł na Twój system wystawienniczy lub wspólnie dopracujecie Twoją wizję zabudowy promocyjnej. Zapraszamy do kontaktu.
Zgoda*

Dane
kontaktowe:

Clever Frame Sp. z o.o.
ul. Grota Roweckiego 203
52-214 Wrocław
T:+48 71 789 50 01
E: biuro@cleverframe.com

Zamówienia, projekty i wyceny:
T: +48 536 228 318
E: biuro@cleverframe.com

Newsletter

terms*