18 Maja 2021

Najważniejsze rodzaje ekspozytorów produktowych

Podczas przygotowywania aranżacji sklepu oraz projektowania stoisk na konferencje, szkolenia czy wystawy należy zadbać, by produkty z oferty były dobrze wyeksponowane i skutecznie przyciągały uwagę klientów. To podstawowa funkcja, jaką powinno spełniać każde stoisko wystawiennicze i sprzedażowe – w realizacji tego celu pomogą różnego rodzaju meble i moduły eventowe. Oto przegląd najpopularniejszych ekspozytorów produktowych, dzięki którym stoisko zyska na funkcjonalności, a asortyment będzie odpowiednio zaprezentowany.

Najważniejsze rodzaje ekspozytorów produktowych

Wolnostojące ekspozytory produktowe

Dobrym pomysłem jest uzupełnienie stoiska czy aranżacji sklepu o ekspozytory wolnostojące, które mogą być częścią większej zabudowy modułowej, chociaż znakomicie sprawdzają się również jako samodzielne konstrukcje. Wśród przykładów tego typu elementów można wymienić:

  • postumenty – na prostych, ale efektownych postumentach warto umieścić produkty, które stanowią wizytówkę oferty. Co ważne, takie konstrukcje świetnie nadają się także do eksponowania przedmiotów o nieregularnym kształcie;
  • regały – za pomocą regałów można nie tylko uporządkować asortyment, lecz też podzielić przestrzeń na strefy, np. sprzedażową i wystawową. Ponadto pojemne półki są doskonałym miejscem do przechowywania. Trzeba jednak pamiętać, że na regałach najlepiej ułożyć nieduże produkty o niewielkiej wadze;
  • podesty – solidne konstrukcje są przeznaczone do prezentowania dużych i ciężkich rzeczy. Jeśli na stoisku mają znaleźć się takie przedmioty jak np. rowery, skutery, meble, lodówki, a nawet motocykle, warto zainwestować właśnie w podesty;
  • gabloty – takie ekspozytory idealnie nadają się do eksponowania rzeczy luksusowych (np. biżuterii, perfum, sprzętu elektronicznego), a także produktów, które można łatwo uszkodzić. Zabudowane (w całości lub częściowo) gabloty wystawiennicze będą stanowiły solidne zabezpieczenie i jednocześnie nie przeszkodzą w oglądaniu asortymentu.

Dodatkowe pomysły na prezentację produktów

Oprócz klasycznych ekspozytorów warto umieścić na stoisku również mniej szablonowe rozwiązania. Dodatkową przestrzeń wystawową można uzyskać np. poprzez zrezygnowanie z blatów w ladach i zastąpienie ich przeszklonymi gablotami. Innym pomysłem na wygospodarowanie miejsca na wyeksponowanie asortymentu jest uzupełnienie standów, pylonów i kapsuł reklamowych o wieszaki, półki czy praktyczne pojemniki na materiały informacyjne albo drobne prezenty dla klientów. Poza tym warto już na etapie planowania stoiska uwzględnić w nim wymienne panele graficzne, dzięki którym całą aranżację będzie można łatwo zmienić i co za tym idzie – dopasować do aktualnie prezentowanej oferty.

Zakup ekspozytorów produktowych powinien być podyktowany głównie rozmiarem przedmiotów, nie można jednak zapomnieć też o wyglądzie elementów wystawienniczych – jeśli mają skutecznie eksponować asortyment, same muszą wyróżniać się doskonałą jakością. Ważne jest więc zwrócenie uwagi na kolorystykę ekspozytorów (nie mogą przytłaczać znajdujących się na nich produktów) i materiały, z których zostały wykonane (bardzo nowocześnie będą wyglądały np. panele ze szkła, blachy albo drewna).