26 Sierpnia 2021

Najważniejsze elementy stoisk eventowych

Stoisko eventowe należy traktować jako wizytówkę firmy – w związku z tym jego główną funkcją jest nie tylko przyciągnięcie uwagi klientów, ale także atrakcyjne zaprezentowanie oferty. W obrębie stoiska powinno być więc miejsce na strefę ekspozycyjną i informacyjną, a czasami również sprzedażową czy przeznaczoną do obsługi klientów. Jak pogodzić wszystkie te zadania na niewielkiej powierzchni? Najlepszym sposobem jest postawienie na funkcjonalne moduły wystawiennicze.

Najważniejsze elementy stoisk eventowych

Funkcje modułów wystawienniczych

Projektowanie stoisk eventowych trzeba rozpocząć od określenia priorytetów marketingowych i wizerunkowych przedsiębiorstwa. Dopiero po zdefiniowaniu kluczowego celu stoiska można skoncentrować się na wybraniu modułów wystawienniczych maksymalnie odpowiadających potrzebom firmy:

  • w strefie wystawowej najważniejsze są różnego rodzaju regały, podesty, gabloty i postumenty. Moduły przystosowane do prezentacji asortymentu muszą zarówno wyróżniać się efektownym designem, jak i umożliwiać atrakcyjną ekspozycję przedmiotów. Jeśli produkty zostaną ułożone zbyt blisko siebie lub znajdą się na ekspozytorach niedopasowanych do ich wielkości, klientom będzie trudno zapoznać się z ofertą. Warto zadbać o to, by cała strefa wystawowa była uporządkowana – aby jeszcze lepiej zrealizować ten cel, można wzbogacić ekspozytory o wieszaki, haki i dodatkowe półki;
  • w części sprzedażowej albo służącej do obsługi klientów przydadzą się głównie lady oraz bary. Poza tym świetnym pomysłem jest uzupełnienie stoiska o kapsuły reklamowe czy funkcjonalne przepierzenia, które pozwolą zorganizować przestrzeń na krzesła i fotele. Wygodne miejsce do rozmowy, przedstawienia warunków oferty, wyjaśnienia szczegółów usługi, podpisania umowy powinno być sercem każdego stoiska pełniącego więcej funkcji niż tylko wystawową;
  • w strefie informacyjnej niezastąpione są pylony, kasetony i standy, zwłaszcza multimedialne. Takie moduły nawet w tradycyjnej odsłonie stanowią doskonały nośnik wszelkich treści i grafik, lecz elementy multimedialne pozwalają jeszcze mocniej wykorzystać potencjał tego typu ekspozytorów. Na ekranie można wyświetlić m.in. cennik, galerię, prezentację, katalogi ofertowe – zdjęcia i materiały wideo to znakomity sposób na przyciągnięcie uwagi klientów.

Ponadto zawsze najlepiej szukać modułów i ekspozytorów łatwych w montażu i gwarantujących możliwość rekonfiguracji. Niezwykle pomocne są również wymienne panele ekspozycyjne oraz wkłady tekstylne – dzięki takim elementom stoisko może zmieniać się i rozwijać razem ze strategiami marketingowymi i sprzedażowymi firmy.

Zaprojektowanie stoiska eventowego to trudne zadanie, ponieważ wydarzenia branżowe cieszą się dużą popularnością nie tylko wśród potencjalnych klientów, ale także przedsiębiorców chcących zaprezentować zbliżone oferty. Aby stoisko wyróżniało się na tle konkurencji, nie wolno zgadzać się na żadne półśrodki – wszystkie moduły i ekspozytory muszą być starannie dobrane.