22 Października 2020

Kompendium wiedzy o marketingu outdoor

Marketing outdoor znany jest jako reklama zewnętrzna. I chociaż w ostatnich dekadach powstało wiele różnorodnych form reklamy, na czele z marketingiem internetowym, outdoor wciąż ma ugruntowaną pozycję na polskim rynku. Okazuje się, że nawet połowa firm, w tym nie tylko duże, ale również małe i mikro przedsiębiorstwa, korzystają z tego sprawdzonego rozwiązania.

Kompendium wiedzy o marketingu outdoor

Outdoor marketing — co to właściwie jest?

Jest to rodzaj marketingu, który wykorzystuje takie nośniki reklamowe jak m.in. roll-upy i pylony, billboardy, citylighty, tablice reklamowe, słupy ogłoszeniowe, telebimy, stoiska ekspozycyjne, kasetony itp. Są to wszelkiego rodzaju konstrukcje, które przekazują treść komunikatu do określonej grupy odbiorców w konkretnej lokalizacji. Jedną z ciekawszych form outdooru jest reklama ambientowa, czyli związana z niesztampowym przekazem marketingowym.

Skuteczność outdoor marketingu

Na temat skuteczności outdoor marketingu zdania są podzielone. Sceptyczne podejście reprezentują głównie zwolennicy działań prowadzonych przede wszystkim online, dla których tradycyjne rozwiązania wydają się przestarzałe, a więc mało efektywne. Reklamodawcy, w tym zarówno firmy, jak i domy mediowe czy agencje reklamowe, nadal ochoczo korzystają z nośników promocji, dostrzegając i wykorzystując ich ogromny potencjał.

Okazuje się, że współcześnie skuteczność outdoor marketingu nie wynika z samej specyfiki tej formy reklamy, ale przede wszystkim atrakcyjności i unikalności samych nośników. Liczy się forma przekazu, który albo zwróci uwagę potencjalnego odbiorcy, albo zostanie przez niego całkowicie pominięty. Doskonale zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego w naszych działaniach stawiamy na niestandardowe, wyjątkowe rozwiązania, które skutecznie wspierają realizowane kampanie marketingowe naszych klientów. Specjalizujemy się w umiejętnym wykorzystaniu przestrzeni wystawienniczej, co umożliwiają m.in. modułowe systemy wystawiennicze, nowoczesne zabudowy targowe, multimedialne pylony, kasetony itd. Tworzymy nie tyle produkty, ile kompleksowe rozwiązania, które skutecznie wspierają prowadzone działania marketingowe.